مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

فریم ورک ( Framework ) چیست ؟

این مقاله به بررسی فریم ورکها ( Framework ) و موارد استفاده آنها می پردازد وانواع فریم ورک های کاربردی و مهم مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

فریم ورک مجموعه ای استاندارد از مفاهیم، تاکتیک ها، و معیارها است برای مواجه با نوعی معمول از مشکلات، که می توانند بعنوان مرجعی برای حل مشکلات مشابه و توسعه نرم افزار باشند.

در حوزه ی طراحی سایت، برای ارائه تعریفی دقیق تر، فریم ورک را پکیجی می دانند که ساختار آن از فایل ها و فولدرهایی با کدهای استاندارد تشکیل شده است ( HTML, CSS, JavaScript , ….). فریم ورک را میتوان بعنوان پایه ای برای ایجاد یک سایت در نظر گرفت به طوری که زمینه های رشد و توسعه ی آن سریع تر انجام پذیرد.

بیشتر سایت ها دارای ساختاری بسیار مشابه هستند. هدف از فریم ورک، ارائه ساختاری مشترک است به گونه ای که سازندگان بتوانند از کد ارائه شده استفاده کرده و مجبور نباشند هر بار از اول شروع به کدنویسی کنند. بدین طریق، فریم ورک به برنامه نویس این امکان را می دهد تا بخش های زیادی از کار را با استفاده از کدهای فریم ورک انجام دهد و زمان زیادی را صرفه جویی نماید.

چند نوع فریم ورک وجود دارد؟

اساساً دو نوع فریم ورک وجود دارد : Backend  و Frontend ( این تفاوت به این دلیل می باشد که آیا فریم ورک برای طراحی کدهای سمت کلاینت (دیزاین) وب سایت، یا کدهای سمت سرور و مدیریت آن مورد استفاده قرار می گیرد.)

درک این مطلب حائز اهمیت است که فریم ورک ها ایده هایی مفهومی هستند : مجموعه ای از استانداردهای از پیش آماده شده که بتوان به وسیله آنها آغاز بکار کرد. مفهوم فریم ورک را میتوان در مورد فرایندهای مختلفی که در سایت صورت می گیرند، بکار گرفت : بخش برنامه نویسی که ارتباط محتوا و بانک اطلاعاتی وب سایت را برقرار می کند و معمولا از زبان برنامه نویسی php استفاده می شود. و بخش طراحی ( Designer’s layer ) که در آنجا باید آن محتوا را در اسناد HTML با Css های تعریف شده نمایش داد تا در نهایت بتواند در یک مرورگرنمایش داد.

همان طور که قبلا اشاره شد فریم ورکها هم برای backend و هم frontend وجود دارند که تمرکز این مقاله بیشتر روی فریم ورک های frontend است.

فریم ورکهای Front-end ( یا CSS Framework )

فریم ورکهای Frontend معمولا پکیجی از فایل ها یا ساختاری مشخص می باشد که با کدهای استاندارد ( HTML, CSS, JS ) تهیه شده است.

غالب اجزاء یک فریم ورک FrontEnd عبارتند از :

  • کدهای CSS برای گریدبندی وب سایت : این بخش به برنامه نویس این امکان را می دهد تا اجزای مختلف وب سایت را به صورت ساده و روان به صورت واکنش گرا کنار هم بچیند.
  • تعریف استایل تایپوگرافی ( typography style ) برای عناصر HTML
  • راه حل هایی برای عدم تطبیق پذیری با مرورگر به گونه ای که سایت در تمام مرورگرها به درستی نمایش داده شود.
  • ایجاد کلاس های CSS استاندارد که بتوان برای استایل دهی پیشرفته به عناصر صفحه برای رابط کاربری مناسب استفاده کرد.

امروزه رشد تکنیک های طراحی واکنش گرای سایت، که طراحی سایت هایی با قابلیت انطباق پذیری با رزولوشن های مختلف در موبایل ها، تبلت ها و کامپیوترها را تسهیل می کنند، به ظهور فریم ورک های واکنش گرا منجر شده است و این فریم ورکها مشکلات رایج طراحی واکنش گرای سایت را برطرف کرده اند.

انتخاب فریم ورکها

در فریم ورک های CSS، میتوان بین دو نوع فریم ورک بر اساس پیچیدگی آنها تمایز قائل شد : فریم ورکهای ساده و فریم ورکهای کامل. این تمایز موضوعی بوده و بدین معنا نیست که یکی بر دیگری برتری دارد. بلکه هر کدام از این فریم ورکها راه حلهای متفاوتی را بر اساس سطح پیچیدگی و انعطاف پذیری مورد نیاز به ما می دهند.

در مقاله ی بعدی لیستی از فریم ورکها را مورد بررسی قرار می دهیم و به معرفی آنها پرداخته خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.