مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

۱۰ نکته برای پیشبرد برندسازی در اینستاگرام

استراتژی­ های برندسازی در اینستاگرام، به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه ­های اجتماعی نیاز به رشد مداوم دنبال کنندگان ( follower )، جذب مخاطبان و تعامل با آنها دارد. اگرچه سئو ( SEO ) همیشه باید به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی اینترنتی شما در نظر گرفته شود. اما بیایید با این حقیقت روبه ­رو شویم، شما احتمالاً نمی توانید برندهای بزرگ با بودجه­ های  هنگفت را برای رسیدن به صفحه­ ی اول نتایج جست­جوی گوگل به این زودی­ ها کنار بزنید.

و به همین دلیل شبکه ­های اجتماعی می توانند قدرتمندترین هم­ پیمان­ های برندهای کوچک در هنگام تلاش برای رشد در فضای مجازی و حضور آنلاین باشند، و میتوانید برای پیشبرد اهداف برندسازی خود از این هم­ پیمان­ ها بهره ببرید. شما برای حفظ اثرگذاری خود نیازی به بودجه­ های هنگفت ندارید، به جای آن فقط از تبلیغات Facebook استفاده کنید. اما همانقدر که این موارد میتوانند قدرتمند و ارزان باشند، حقیقت تلخ مربوط به آنها آن است که در چند سال اخیر دسترسی اعضا و تعامل در Facebook دچار رکود شده است.

 برای برندسازی در شبکه­ های اجتماعی به چه سمتی برویم؟ اینستاگرام ( Instagram )

تحقیقات اخیر در مورد مقایسه ( Facebook )  و اینستاگرام نشان می دهد :

  • دسترسی به مخاطبین از طریق ( Reach Organic Marketing ) در Facebook در طول ۴ سال گذشته ۶۳% کاهش یافته، درحالیکه دسترسی به مخاطبین از طریق ( Reach Organic Marketing ) در اینستاگرام تا ۱۱۵% افزایش داشته است.
  • درصد کاربران اینستاگرام که به صورت مرتب در تعامل با برندها هستند بیشتر از دو برابر این میزان در Facebook است.
  • اینستاگرام ۵۸% تعامل بیشتر برای هر دنبال ­کننده ( follower ) نسبت به Facebook دارد.
  • فقط ۳۶% از بازاریابان در حال استفاده از اینستاگرام می باشند، در مقایسه با ۹۳% از بازاریابانی که همچنان از Facebook استفاده میکنند. بنابراین اینستاگرام قابلیت بالایی برای ورود دارد.
  • متوسط ارزش اینستاگرام از Facebook بیشتر است ( ۶۵$ در مقابل۵۵$ ).
  • برندها در Facebook صرفاً به ۶% از دنبال­ کنندگان در هر پست دست میابند، درحالی که برندها در اینستاگرام به ۱۰۰% دنبال کنندگان خود دسترسی دارند.

/http://recode.net/2015/01/09/instagram-is-the-fastest-growing-major-social-network

رقابت کمتر، مخاطبانی که تعامل بیشتری با برند شما برقرار می کنند و دسترسی اعضای انبوه و روبه افزایش، قضاوت و تصمیم واضح است : انتقال تلاش­ های بازاریابی اینترنتی به سمت شبکه ­ی اجتماعی اینستاگرام میتواند حرکت هوشمندانه ­ای باشد.

اما، اگر تا به حال اینستاگرام را وارد بازاریابی شرکت خود نکرده ­اید، ممکن است ندانید چگونه این امر را عملی کنید. و اگر تا به حال این کار را انجام می داده­ اید، شاید موعد تجدید قوا برای استراتژی برندسازی اینستاگرام شما سررسیده است!!

چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

در ادامه ۱۰ نکته برای پیشبرد برندسازی در اینستاگرام آورده شده است که به شما کمک می کند در این پلتفرم موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.