مشاور سئو یا متخصص سئو SEO Specialist با توجه به میزان تجربه خود می تواند وب سایت ها را در وضعیت های مختلف، در مسیر درست بهبود رتبه سایت در گوگل هدایت کند. سئو گوگل یا بهینه سازی سایت باعث افزایش بازدید طبیعی وبسایت از طریق موتور جستجوی گوگل می شود. امروزه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین رقابت شدیدی برای کسب بهترین جایگاه در گوگل دارند تا آنجا که اکثر شرکت ها بدنبال نیروی متخصص سئوحرفه ای هستند.
فاکتورهای تاثیر گذار درسئو طی سالهای اخیر گسترده تر و پیچیده تر شده است، دیگر خرید بک لینک، سئو داخلی یا سئو محتوایی به تنهایی باعث افزایش رنک وب سایت در گوگل نمی شود، حتی ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد. یک مشاور سئو یا متخصص سئو حرفه ای باید ویژگی های زیر را داشته باشد :
فرایند بهینه سازی در هر سایت متغیر است، متخصص سئو با چالش هایی گوناگونی مانند تفاوت برنامه نویسی وب سایت، نوع کسب وکار (B2B یا B2C)، جایگاه برند ، اعتبار وب سایت، کیفیت محتوای وبسایت، تعداد صفحات سایت، وضعیت رقبا و … روبرو است.
به طور مثال برخی از مشاوران سئو تنها با سیستم وردپرس می توانند سئو سایت شما را انجام دهند ولی واقعیت این است مشاورسئو باید برای هر سایتی به دنبال راهکار مناسب آن باشد. یک فرمول یا راهکار یکسان وجود ندارد و هر پروژه چالشی جدید است. پلاگین های سئو برای وردپرس یا جوملا تنها میانبرهایی برای سرعت کارند و درک مفاهیم بهینه سازی از اولویت بالاتری برخوردار است.
مشاور سئو باید بتواند به تیم برنامه نویسی برای وب سایت های اختصاصی گزارش فنی کامل ارائه دهد.
برخی از متخصصان سئو تنها رویکرد سئو خارجی (انتشار رپورتاژ یا فروش لینک) دارند و به فاکتورهای داخلی صفحات بی توجه اند، نوع بهینه سازی وبسایت یک شرکت کوچک با یک فروشگاه اینترنتی بزرگ تفاوت بسیاری دارد، تجربه و مهارت سئوکار می تواند شما را در کمترین زمان ممکن به مقصود برسانند.
برخی صاحبان کسب و کار بخاطر هزینه و یا داشتن نیروی تمام وقت ارزانتر، اقدام به استخدام فردی مبتدی در حوزه سئو می کنند، تصور می شود، این اقدام مقرون به صرفه است، نیروی مبتدی براساس آموزش های سئو و نیز آزمون و خطا نمی تواند کسب و کار آنلاین شما رو بهبود ببخشند. به یاد داشته باشید سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب درآمد و اعتبار بیشتر در فضای آنلاین است.
عموما مشاوران سئو حرفه ای به صورت پاره وقت یا در قالب یک پروژه به شما خدمات سئو را ارائه می دهند و در صورت نیاز می توانید در خصوص تولید محتوای تخصصی به مجموعه شما آموزش سئو محتوایی ارائه کنند ولی اثر بخشی فاکتورهای سئو سایت، سئو داخلی یا خارجی یک فرایند کاملا تخصصی است و باید با کمترین ریسک ممکن انجام شود.
در نهایت مهمترین امتیاز یک مشاور سئو حرفه ای نمونه کارهای زنده و موفقیت در کلمات کلیدی پررقابت اوست، زیرا سئو یک فرایند مستمرو پررقابت است و متخصصین بهینه سازی سایت باید همیشه یک قدم از همکاران خودشان جلوتر باشند.
هنگامی که میخواهید از مشاوره سئو استفاده کنید، شرکت ارائه دهنده خدمات مشاوره سئو باید از سوالاتی مشابه زیر بپرسد :
سایت شما را چه شرکتی طراحی کرده است و چه خدماتی می توانید از این شرکت دریافت کنید؟
آیا از سئوکار یا متخصص سئو برای بهبود رتبه سایت در گوگل استفاده کرده اید؟ در صورتی که پاسخ بله هست، او چه کارهایی برای سایت انجام داده است؟
چه کلمات کلیدی را برای سئو در نظر گرفته اید؟
با تکنیک های بهینه سازی وبسایت چقدر آشنا هستید؟
آیا تاکنون از ابزارهای تحلیل و آنالیز سئو استفاده کرده اید؟
به سرچ کنسول گوگل (گوگل وبمستر) و گوگل آنالیتیکس وب سایت خودتان دسترسی دارید؟
آیا توانایی تولید محتوا برای سایت خود را دارید؟
در چه کلمات کلیدی پر رقابتی، دارای رتبه ای هستید؟
آیا مجموعه شما نیروی متخصص برای سئو سایت دارد یا می خواهید آن را به تیم ما بسپارید؟
یک مشاور سئو با تجربه پس از دریافت پاسخ سوالات بالا، بروی سایت شما آنالیزی از نظر محتوا، سئو درونی و سئو خارجی انجام می دهد که درک درستی از وب سایت شما داشته باشد.
مشاور سئو براساس وضعیت سایت، میزان انتظارات صاحب سایت، بودجه، حوزه رقابت وب سایت و … می تواند به شما مشاوره تخصصی سئو بدهد.
بعنوان یک مدیر کسب و کار آنلاین در هنگام مشاوره سئو با یک متخصص سئو حرفه ای می توانید سوالات زیر را به عنوان نمونه مطرح کنید :
پیشنهاد می کنم با دو یا سه مشاور سئو مختلف مشورت کنید و از آنها بخواهید استراتژی هایشان برای سئو سایت را توضیح دهند و سپس خدمات آنها را با هم مقایسه کنید، از آنها نمونه کارها واقعی سئو بخواهید تا بتوانید با اطمینان انتخاب کنید.
اگر در بحث خدمات سئو سایت خود دچار مشکل شده اید یا استراتژی لازم را برای بهینه سازی وب سایت خود را پیدا نکرده اید مشاوران سئو بیلاودمارکتینگ می توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.