مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

۱۰ عنصر اصلی توسعه هویت برند کدامند؟

هویت برند چیست؟ بیشتر مردم لوگو ( آرم تجاری ) را به عنوان تنها جز هویت برند میشناسند. اما برند یک تجربه است، از همان لحظه ابتدایی که در مورد آن می شنوید تا وقتی که لوگوی آن را می بینید، زمانی که اسم برند را می شنوید، و حتی کلمات پیام های زبانی در مورد برند، همه و همه تجربیاتی است که با محصولات و خدمات برند داریم.

معمولاً وقتی حرفی از برند به میان می ­آیند، شکل لوگوی برند تداعی می شود. دلیل این امر آن است که لوگو حامل آرمی است که تمام تجربه ی برند را به همراه دارد. در حالی که راه­ های بسیاری دیگری هم برای تجربه برند وجود دارد.

۱۰ عنصر اصلی توسعه هویت برند کدامند؟ این ۱۰ عنصر میتوانند در خلق تجربه برند و برندسازی مفید و موثر واقع شوند که در ادامه مروری بر آنها خواهیم داشت.

۱ ) نام برند :

کلمه یا کلماتی که که برای معرفی شرکت، کالا، خدمات یا موجودیت و مفهومی، مورد استفاده قرار می گیرد. و اسم های مستعاری که امروزه بخشی از زبان روزانه ما را شکل میدهند.

۲ ) لوگو :

آرم تجاری بصری که معرف برند است. وقتی یک لوگو شناخته شده می شود تمام افراد نام برند آن را بر زبان خواهند آورد بدون اینکه حتی نام آن در کنار لوگو نوشته شده باشد.

اما راه ­های دیگری علاوه بر لوگو یا همان آرم تجاری نیز برای تجربه نام تجاری و توسعه هویت برند وجود دارد.

۳ ) طرح موضوع ( Theme Line ):

طرح موضوع در قالب شعاری کوتاه و به یاد ماندنی است که جایگاه برند را در ذهن مخاطبان به یادماندنی می کند، ایجاد طرح ( تم ) بیشتر یک مقوله ­ی بلند مدت است و هر سال تغییر نمی کند. ایجاد این نوع شعارها به برند کمک می کند تا راحت تر وارد زندگی مخاطبان خود شود.

۴ ) شکل :

شکل ویژه­ای که بسته بندی یک محصول دارد یک عنصر آرم تجاری محسوب می شود که آن محصول را از سایر محصولات متمایز می کند. همچنین مصرف کنندگان از طریق شکل به خصوص یک محصول آن را شناسایی کرده و شکل آن را در ذهن خود ثبت می کنند.

۵ ) گرافیک :

استفاده از یک طرح گرافیکی خاص، محصول را به شکل منحصر به فردی قابل شناسایی می کند. امکان دارد این طرح ها در موقعیت ­های مختلف متغیر باشند اما وجود یک المان قابل تشخیص در تمام آنها که منحصر به محصول مورد نظر باشد آن را قابل شناسایی می کند.

۶ ) رنگ :

رنگی که برای برند یا لوگو یا طرح گرافیکی و حتی بسته بندی استفاده می شود اگر حول رنگ ثابتی باشد آن رنگ را منحصر به برند می کند. در واقع رنگی در تمامی تعاملات مصرف کننده با محصول قابل مشاهده باشد، در ذهن مصرف کننده به عنوان رنگ آن برند ثبت میشود و تداعی کننده آن خواهد بود.

۷ ) صدا :

یک صدای منحصر به فرد یا مجموعه از آنها در تکرارهای مداوم در ذهن مصرف کننده ثبت شده و تجربه برند جدید را برای آنها ایجاد می کند.

۸ ) حرکت :

برخی از محصولات حرکات خاصی به همراه دارند، مانند درب ماشین یا یک بسته بندی خاص. وجود حرکت ­های منحصر به فرد در یک محصول نیز میتواند به عنوان تجربه برند در نظر گرفته شود. هرچه این حرکت خاص­تر و جدیدتر باشد در ذهن مشتریان تاثیر بیشتری خواهد داشت و به یادماندنی می شود.

۹ ) بو :

این عامل نیز میتواند تجربه برندی قوی در ذهن مشتری ایجاد کند. استشمام بویی به خصوص در ذهن افراد خواهد ماند و از آن برند یا محصول مورد نظر با استفاده از بوی مطبوع آن یاد خواهند کرد.

۱۰ ) مزه :

مشخصاً این عامل یکی از مهمترین تجارب برند بخصوص در صنایع غذایی می باشد. یک طمع دلچسب حتماً در ذهن مشتری خواهد ماند و آنها به رجوع مجدد ترغیب می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.