مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

۶ موقعیتی که بازسازی برند در آنها می تواند ایده ی خوبی باشد

برند قدرتمندی که به مرور زمان به وجود می ­آید بهترین ضمانت برای درآمد آینده است. اما، شما همین حالا هم از این موضوع آگاهی دارید. همه ­ی ما این حقیقت را میدانیم. این موضوع اطلاعاتی است که در ابتدای هر کلاس بازاریابی و برندسازی که می گذرانیم به ما داده می شود. و حتی با اینکه رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو، برندسازی را وارونه کرده ­اند، قدرت و قوام برند همچنان منجر به وفاداری در طول زمان می شود.

با توجه به اهمیت سازگاری و ثبات برند در بلند مدت، تصمیم برندسازی مجدد ( Rebranding ) نباید ساده گرفته شود. این عمل نه تنها گران تمام می شود، بلکه برندسازی مجدد ممکن است منجر به سردرگمی میان مشتریان شما شود و غیرضروری بوده و به طور بالقوه تراز و تعادل را برهم زند.تنها شش دلیل قابل قبول و موجه برای برندسازی مجدد وجود دارد که در ادامه بیان می شود.

۱ ) نیاز به تغییر نام دارید.

شاید نام شرکت شما گمراه کننده و نامرتبط شده است، یا شاید در میان یک درگیری تجاری هستید. به هردلیلی که باشد، تغییر نام مستلزم برندسازی مجدد است. حتماً تیم مالی و حقوقی­تان را در جریان تصمیم تغییر نام قرار دهید، یا حداقل آنها را در حلقه نگه دارید. آنها نیاز به حصول اطمینان از، اجرای تمام کاغذ بازی ­هایی که در تغییر نام لازم الاجرا است و برای بایگانی درست در نهادهای مربوطه صورت می گیرد، دارند.

۲ ) در حال یکی شدن با شرکت دیگری هستید.

مالکیت یا ادغام با سازمانی دیگر معولاً برندسازی مجدد را لازم الاجرا می کند.مراقب باشید که در طول مذاکره برای آنکه نام شرکت پس از ادغام را انتخاب کنید مصرف کنندگان و قدرت برند خود را در نظر بگیرید. به گونه­ ای عمل کنید که ریسک برهم خوردن تعادل را کم کنید.

۳ ) وقتی که دیگر در کسب و کار فعلی خود فعالیت نمی کنید.

اگر شما کسب وکارتان را کاملاً تغییر داده اید یا آن را در گروه ­های دیگر، بازارها، مخاطبان یا ناحیه جغرافیایی دیگر گسترش داده­ اید ، برندسازی مجدد به احتمال قوی در اولویت قرار خواهد گرفت.

۴ ) وقتی نیاز به تقویت برند خود دارید.

شاید آگاهی از برند شما پایین است و سهام شما کم ارزش است. یا شاید جایگاه­ یابی مجدد برندتان منجر به وسیع­تر شدن بازار مورد هدف­تان شود. نیاز به احیای نام تجاری میتواند توجیهی در جهت تلاش برای برندسازی مجدد باشد. فقط مطمئن شوید که یک دلیل موجه تجاری برای این تصمیم داشته باشید نه اینکه صرفاً بخواهید علامت تجاری شرکت خود را تغییر دهید.

۵ ) زمانی که نگاه و احساس شما نیاز به تجدید قوا داشته باشد.

آیا از موقعیت لوگوی خود فرار میکنید؟ در ارسال لینک وب سایت خود تردید دارید؟ از توزیع کارت تجاری خود نفرت دارید؟ اگر احساس می کنید که برندتان در مقایسه با رقبا تاریخ گذشته و بدون زرق و برق است، برندسازی مجدد در اولویت قرار خواهد گرفت. حتی اگر فقط تغییر در طراحی لازم باشد، حتماً یک قدم به عقب برداشته و مجدداً استراتژی ­های برندینگ خود را بررسی کنید. اغلب اوقات، یک نگاه و احساس منسوخ بودن، علامتی از وجود یک مشکل بزرگتر است.

۶ ) وقتی که استحکام برند شما پایین است.

وقتی به نظر می ­آید که تمام ارتباطات شما مربوط به شرکتی دیگر است یا هر بخش، از یک لوگو و ترکیب رنگی متفاوت استفاده میکند، احتمالاً زمان برندسازی مجدد فرارسیده است. در این سناریو، پیشنهاد میشود استراتژی معماری برند خود را ارزیابی کنید. این رویکرد میتواند برای شرکت­ هایی که برندهایی با نام و لوگوی چندگانه را مدیریت میکنند، مفید باشد.

به یاد داشته باشید، برندسازی مجدد کار بسیار مهمی است. این فعالیت هزینه ­بر و زمان­بر است. اغلب اوقات مردم فراموش می کنند که هر قطعه­ ی تکی ارتباطی از امضای ایمیل تا قراردادهای قانونی، لازم است توسط برندی جدید به روز شود. به علاوه، این یک راه حل فوری نیست. اگر شما یک پایگاه مشتریان وفادار داشته باشید که بر روی برند فعلی سرمایه­ گذاری کرده­، برندسازی مجدد می تواند مخرب باشد. اما زمان ­هایی هم وجود دارد که برندسازی مجدد توجیه پذیر بوده و فضای کسب وکار را مطلوب می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.