مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

۵ اشتباه هزینه بر در بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ )


پرهیز از اشتباهات رایج در ایمیل کار سختی است. اکثر شرکت ها موقع استفاده از بازاریابی ایمیلی دچار خطاها و اشتباهاتی می شوند. با استفاده از نرم افزارهای مناسب می توانید بازاریابی ایمیلی خود را از جنبه های مختلفی مانند میزان جذابیت ایمیل، و یا نرخ بازگشایی ایمیل ها تحلیل کنید و از میزان سود آوری کمپین  ایمیل مارکتینگ خود مطلع شوید.

اگر تا به حال در بازاریابی اینترنتی از بازاریابی ایمیلی استفاده نکرده اید بهتر است قبل از شروع با اشتباه ­های رایج در آن آشنا  شوید.

۵ اشتباه هزینه بر در بازاریابی ایمیلی را در ادامه باهم مرور می کنیم :

۱) نوشتن موضوع ( subject ) غیر مرتبط و بی فایده برای ایمیل

بزرگترین اشتباهی که می توانید در بازاریابی ایمیلی مرتکب شوید انتخاب عنوان غیر مرتبط است چرا که موجب می شود فرد با اولین نگاه پیش از خواندن محتوای ایمیل، آن را در پوشه زباله ( trash folderr ) قرار دهد. انتخاب یک موضوع خوب و مناسب برای ایمیل از محتوای ایمیل مهم تر است ( البته نوشتن محتوا و موضوع هر دو حائز اهمیت هستند و باید به دقت انجام شوند ). موضوع ایمیل اولین چیزی است که دیده می شود. اگر مرتبط و یا جذاب نباشد بازاریابی ایمیلی بی فایده خواهد بود. مطمئن شوید که عنوان جذابی را انتخاب می کنید که ارزش کلیک شدن داشته باشد. علاوه بر این بهتر است که عنوان ایمیل حداکثر شامل ۵۰ کاراکتر باشد.

onlinemarketing-belovedmarkting

۲ ) قرار ندادن لینک ها و کلیک های  فراخوان برای اقدام ( CTA ) در ایمیل

هنگامی که کلیک و لینک های فراخوان برای اقدام ( CTA ) را در محتوایتان قرار نمی دهید پس چگونه می خواهید با مشتریان ارتباط برقرار کنید و آن ها را جذب کنید؟ اولین دلیلی که شرکت ها در بازاریابی اینترنتی ابتدا از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند، برقراری ارتباط با مشتری و تشویق آن ها برای حرکت به سمت وب سایت شان از طریق ایمیل است.

لینک ها را به درستی در ایمیل هایتان قرار دهید و امکان ثبت نام در سایت و یا خرید محصول از طریق ایمیل را برای کاربران آسان کنید. لینک های مستقیم به کار ببرید، چرا که شما از مشتریان می خواهید که لینک را کلیک کنند. پس مطمئن شوید لینک هایی که به وب سایت می کنید صحیح و مستقیم باشند.

۳ ) ایجاد کردن ایمیلی که تنها توسط کامپیوتر خوانده شود.

ما در سال ۲۰۱۶ هستیم. بنابراین نباید ایمیلی بفرستید که تنها بر روی یک پلتفرم خوانده شود. آمارها نشان می دهد، بیش از نیمی از ایمیل ها ابتدا در تلفن های همراه و تبلت ها باز می شوند، نه کامپیوترها.

بنابراین باید ایمیلتان را طوری طراحی کنید که ابتدا بتواند توسط گوشی های تلفن همراه خوانده شود. البته باید این ایمیل در کامپیوتر هم خوانده شود. باید توجه کنید که عنصری به ایمیل اضافه نکنید که در تلفن های همراه خوانده نشود. برای مثال در ایمیل عکسی بگذارید که در تلفن همراه باز نشود. این اشتباه جز رایج ترین اشتباهات موجود در بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل است پس آن را از یاد نبرید.

۴ ) عدم تمرکز بر مشتری

نوشتن ایمیلی که در آن به مشتری واقعا توجه شود، مشکل است. اما گاهاً شرکت ها در تمام ایمیل شان درباره خود صحبت می کنند و به مشتری توجه ی نمی کنند.

در بازاریابی اینترنتی به یاد داشته باشید که شما می خواهید مشتری دست به اقدام بزند، اما با این کار ممکن است باعث شوید که مشتری علاقه خود را برای رفتن به سایت شما از دست بدهد. به این فکر کنید که شما می خواهید چه چیزی را به مشتریان با بازاریابی ایمیلی عرضه کنید و می خواهید مشتریان تان چه کاری انجام دهند، سپس ایمیلتان را بر پایه آن بنویسید. درباره اینکه چقدر شرکت شما معروف است ننویسید. ( حتی اگر هم واقعا شرکت تان معروف باشد! )

emailmarketing customr-belovedmarketing

۵ ) طولانی نوشتن ایمیل

بر خلاف دیگر اشتباهات، از این اشتباه به آسانی می توان پرهیز کرد. ایمیل باید واضح و مختصر باشد. هر چه کوتاه تر باشد، بهتر است. خواننده نباید دائما متن ایمیل تان را بالا و پایین ببرد تا متوجه منظور شما شود. محتوای ایمیل باید ساده و کوتاه باشد. باید خواندن آن نیز آسان باشد.در بازاریابی اینترنتی که ایمیل مارکتینگ جزئی از آن است، مهم ترین نکته این است که مخاطبانتان را بشناسید و بفهمید به چه چیزی علاقه مند هستند. اگر مخاطبانتان اهل مطالعه هستند می توانید ایمیل را طولانی تر بنویسید ولی اگر این گونه نیستند باید بدانید که درباره چه چیزهایی بنویسید.

پس در بازاریابی ایمیلی قبل از ارسال ایمیل مطمئن شوید که هیچ کدام از اشتباهات ذکر شده را مرتکب نشده اید. چرا که زیان زیادی را به شرکت تان تحمیل می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.