مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

معرفی فریم ورکهای فرانت اند ( CSS Frameworks )

در مقاله ی قبل به بررسی مفهوم اصلی فریم ورک پرداخته شد و در پایان دسته بندی موضوعی ساده و کامل را بر اساس  قابلیت هایی که فریم ورکهای فرانت اند به برنامه نویس می دهند مشخص کردیم و بر این اساس به معرفی فریم ورکهای CSS موجود و کاربردی پرداخته خواهد شد.

فریم ورکهای ساده

این فریم ورکها را اغلب سیستم های گرید ( grid systems ) می نامند، اما در واقع فریم ورک هستند و استایل شیت هایی ( style sheet) را با سیستم های ستونی برای تسهیل توزیع عناصر مختلف بر اساس طراحی ایجاد شده فراهم می کنند. در واقع با استفاده از این فریم ورکها میتوان اساس یک طراحی واکنش گرا را سریع ایجاد و گریدبندی مورد نیاز را پیاده سازی کرد  تا بتوانید طرح مورد نیاز خود را در زمان سریعتری به صورت واکنش گرا پیاده سازی کنید.

۱۱۴۰ CSS Grid

۱۱۴۰ grid با نمایشگرهای ۱۲۸۰ کاملاً منطبق است. در مانیتورهای کوچکتر با پهنای مرورگر منطبق می شود. این فریم ورک از مدیا کوئری ( media query ) برای نمایشگرهای موبایل استفاده می کند، بدین گونه که تمامی ستونها زیر هم قرار می گیرند تا جریان اطلاعات معناداری خود را حفظ کند.

Mueller Grid System

MUELLER یک سیستم گریدبندی ماژولار است که برای طراحی لایه های واکنش گرا و غیر واکنش گرا بر اساس Compass از آن استفاده میشود. در این فریم ورک، شما بر پهنای ستون ( column width )، فاصله ستونها ( gutter ) و مدیا کوئری ( media query ) کنترل کامل دارید.

muellergridsystem-css-framework-فریم ورک css

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.