مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین

مقالات آموزش بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، استراتژی بازاریابی، برندینگ

۴ تکنیک در استراتژی بازاریابی محتوا تا از محتوایتان بهتر استفاده کنید

به قول بیل گیتس “محتوا پادشاه است” این گفته از سال ۱۹۹۶ تا زمان حاضر نیز صادق است. اهمیت جمله بیل گیتس روز به روز افزایش می یابد چرا که کسب وکارها دیگر تنها به استراتژی های بازاریابی و تبلیغات محدود نیستند. امروزه میزان آموزنده بودن کسب وکارها برای مخاطبین دارای اهمیت است. در بازاریابی دیجیتالی، محتوا بر شهرت و صلاحیت یک کسب وکار در محیط بازار تاثیر می گذارد. ایجاد یک محتوای باارزش برای مخاطبان نیازمند استراتژی بازاریابی محتوایی، تحقیق و زمان است.

در تدوین استراتژی بازاریابی محتوا، زمانی که یک پست بلاگی می نویسید، دوباره محتوا را در ذهن خود در نظر بگیرید و درباره آن از جهات دیگر فکر کنید در این صورت می توانید فراتر از افکارتان حرکت کنید. با این کار می توانید محتوایتان را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و طیف وسیع تری از مخاطبان را پوشش دهید. همان طور که سئو ( SEO ) یک معیار خوب برای سنجش اعتبار کسب وکارتان در صنعت است، محتوا نیز هر چه مخاطبان بیشتری را پوشش دهد می تواند رتبه کسب وکارتان را در صنعت افزایش دهید. بازاریابی محتوا از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

در ادامه این مقاله ۴ روش به شما آموزش میدهیم که می توانید از آن ها در استراتژی بازاریابی محتوایتان استفاده کنید و محتوای اصلی تان را دوباره هدف گیری کنید. و بازدهی بازاریابی محتوا را به حداکثر برسانید و در زمان و انرژی خود در  نوشتن محتوا صرفه جویی کنید.

۱ ) محتوایتان را در وب سایت های دیگر نیز به اشتراک بگذارید.

بی شک هر کسب وکاری شبکه­ ای از کارشناسان صنعتی که در آن فعالیت می کنند دارد که وب سایت دارند و بلاگ می نویسند. شما باید آنها را شناسایی کنید و به این شبکه دسترسی پیدا کنید و از آن ها بخواهید که پست ها و بلاگ های شما را در وب سایتشان قرار دهند. و یا حتی در شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn به اشتراک بگذارند. شما می توانید بدون ذره ای تغییر در کلمات، محتوایتان را در وب سایت آن ها منتشر کنید و به مخاطبان جدیدی دست یابید. هرچه تعداد وبلاگ ها و وب سایت هایی که محتوای شما در آن منتشر می شود بیشتر باشد، به برند سازی کمک بیشتری می کنید و راحت تر می توانید کسب وکارتان را به عنوان یک کارشناس صنعت معرفی کنید.

زمانی که دیگر اجزای صنعت متوجه بازار خاص شما شدند و جهت گیری شما را در بازار دریافتند، آن وقت آنها برای انتشار  مطالب تان با شما تماس می گیرند و اصطلاحاً “پست مهمان” دریافت می کنید. از این فرصت ها تا جایی که می توانید بهره ببرید. انجام این کارها در بازاریابی محتوا تنها چند دقیقه بیشتر وقت می گیرد ولی نهایتاً بازدهی و نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

۲ ) روزنامه الکترونیکی بنویسید.

معروف ترین پست هایتان از ماه های قبل را جمع آوری کنید و آن ها را به صورت یک روزنامه الکترونیکی برای مشترکین وب سایت تان بفرستید. خلاصه ای از هر پست را بنویسید و یک لینک مستقیم به مقاله اصلی در وب سایت تان بدهید. روزنامه الکترونیکی آماده شده را برای مخاطبانتان ایمیل کنید. این فرمت در بازاریابی اینترنتی، یک ایمیل مختصر و مفید را برای مخاطبان تان فراهم می کند که به سرعت ارزش زیادی را تحویل شان می دهد. اما توجه کنید که مشترک بودن مخاطبانتان دلیل بر خواندن محتوایتان نمی شود. روزنامه الکترونیکی بدون اینکه به مخاطب فشاری برای خواندن محتوا بیاورد، محتوای اصلی تان را مجددا در معرض دید قرار می دهد چرا که این محتوا به گونه ای دیگر در دسترس مخاطبین تان قرار گرفته است.

استراتژی بازاریابی محتوا

۳ ) عناصر بصری جالب توجه و جذاب ایجاد کنید.

هر کسی عناصر بصری را دوست دارد. پس از اینفوگرافیک ها، اسلاید ها و گرافیک ها برای پست هایتان در شبکه های  اجتماعی استفاده کنید.

۹۰% اطلاعاتی که مغز ادراک می کند از طریق عناصر بصری است. ( source: Aabaso Small Business )

بنابراین استفاده از داده های بصری برای حفظ مخاطب و کسب وفاداری او به کسب وکارتان منطقی به نظر می رسد.

محتوایتان مملو از اطلاعات سودمند است ولی بهتر است در میان این اطلاعات از نقل قول ها، آمار، جملات خلاقانه در قالب تصاویر استفاده کنید. یک اینفوگرافیک قوی عموماً دارای ۱۲ عبارت اطلاعاتی به همراه گرافیک های جذاب و یا حقایق و عبارات Bold شده است.

مردم دوست دارند که اطلاعات را از راه های مختلف دریافت کنند. پس در بازاریابی محتوا، محتوایتان را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و آن ها را کانال های مختلف شبکه های اجتماعی و دیگر سایت های معروف مربوط به حوزه کسب وکارتان به اشتراک بگذارید.

۴ ) در بازاریابی اینترنتی، محتوایتان را در سمینارهای اینترنتی ( webinar ) و یا فایل های دیجیتالی پخش صدا ( podcast ) ارائه دهید.

در استراتژی بازاریابی محتوا می توانید استفاده از فرمت های دیگر محتوا را نیز بگنجانید. شما مجموعه ای از محتواهای مرتبط را در اختیار دارید که می توانید آن ها را در سمینارهای اینترنتی ( webinar ) و یا فایل های دیجیتالی پخش صدا ( podcast ) ارائه دهید. برخی از مردم صوت را ترجیح می دهند، این دو ابزار ارتباطی نیز، ابزارهای ارتباطی صوتی با مخاطبان در بازاریابی اینترنتی محسوب می شوند. علاوه بر این شما حتی می توانید داستان های کوتاه نیز به محتوایتان اضافه کنید  بدون اینکه نیاز باشد محتوا را بازنویسی کنید. تغییر نحوه ارائه اطلاعات و برقراری ارتباط با مخاطبان سبب می شود برندتان همیشه بر سر زبان ها باشد و در بازار برجسته باشد.

با استفاده از ۴ تکنیک ذکر شده در استراتژی بازاریابی محتوا می توانید سبب توسعه محتوایتان شده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. این در حالی است که با استفاده مجدد از محتوایتان در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده اید.

۱۰ نکته برای پیشبرد برندسازی در اینستاگرام

استراتژی­ های برندسازی در اینستاگرام، به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه ­های اجتماعی نیاز به رشد مداوم دنبال کنندگان ( follower )، جذب مخاطبان و تعامل با آنها دارد. اگرچه سئو ( SEO ) همیشه باید به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی اینترنتی شما در نظر گرفته شود. اما بیایید با این حقیقت روبه ­رو شویم، شما احتمالاً نمی توانید برندهای بزرگ با بودجه­ های  هنگفت را برای رسیدن به صفحه­ ی اول نتایج جست­جوی گوگل به این زودی­ ها کنار بزنید.

و به همین دلیل شبکه ­های اجتماعی می توانند قدرتمندترین هم­ پیمان­ های برندهای کوچک در هنگام تلاش برای رشد در فضای مجازی و حضور آنلاین باشند، و میتوانید برای پیشبرد اهداف برندسازی خود از این هم­ پیمان­ ها بهره ببرید. شما برای حفظ اثرگذاری خود نیازی به بودجه­ های هنگفت ندارید، به جای آن فقط از تبلیغات Facebook استفاده کنید. اما همانقدر که این موارد میتوانند قدرتمند و ارزان باشند، حقیقت تلخ مربوط به آنها آن است که در چند سال اخیر دسترسی اعضا و تعامل در Facebook دچار رکود شده است.

 برای برندسازی در شبکه­ های اجتماعی به چه سمتی برویم؟ اینستاگرام ( Instagram )

تحقیقات اخیر در مورد مقایسه ( Facebook )  و اینستاگرام نشان می دهد :

  • دسترسی به مخاطبین از طریق ( Reach Organic Marketing ) در Facebook در طول ۴ سال گذشته ۶۳% کاهش یافته، درحالیکه دسترسی به مخاطبین از طریق ( Reach Organic Marketing ) در اینستاگرام تا ۱۱۵% افزایش داشته است.
  • درصد کاربران اینستاگرام که به صورت مرتب در تعامل با برندها هستند بیشتر از دو برابر این میزان در Facebook است.
  • اینستاگرام ۵۸% تعامل بیشتر برای هر دنبال ­کننده ( follower ) نسبت به Facebook دارد.
  • فقط ۳۶% از بازاریابان در حال استفاده از اینستاگرام می باشند، در مقایسه با ۹۳% از بازاریابانی که همچنان از Facebook استفاده میکنند. بنابراین اینستاگرام قابلیت بالایی برای ورود دارد.
  • متوسط ارزش اینستاگرام از Facebook بیشتر است ( ۶۵$ در مقابل۵۵$ ).
  • برندها در Facebook صرفاً به ۶% از دنبال­ کنندگان در هر پست دست میابند، درحالی که برندها در اینستاگرام به ۱۰۰% دنبال کنندگان خود دسترسی دارند.

/http://recode.net/2015/01/09/instagram-is-the-fastest-growing-major-social-network

رقابت کمتر، مخاطبانی که تعامل بیشتری با برند شما برقرار می کنند و دسترسی اعضای انبوه و روبه افزایش، قضاوت و تصمیم واضح است : انتقال تلاش­ های بازاریابی اینترنتی به سمت شبکه ­ی اجتماعی اینستاگرام میتواند حرکت هوشمندانه ­ای باشد.

اما، اگر تا به حال اینستاگرام را وارد بازاریابی شرکت خود نکرده ­اید، ممکن است ندانید چگونه این امر را عملی کنید. و اگر تا به حال این کار را انجام می داده­ اید، شاید موعد تجدید قوا برای استراتژی برندسازی اینستاگرام شما سررسیده است!!

چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

در ادامه ۱۰ نکته برای پیشبرد برندسازی در اینستاگرام آورده شده است که به شما کمک می کند در این پلتفرم موفق باشید.

معرفی فریم ورکهای فرانت اند ( CSS Frameworks )

در مقاله ی قبل به بررسی مفهوم اصلی فریم ورک پرداخته شد و در پایان دسته بندی موضوعی ساده و کامل را بر اساس  قابلیت هایی که فریم ورکهای فرانت اند به برنامه نویس می دهند مشخص کردیم و بر این اساس به معرفی فریم ورکهای CSS موجود و کاربردی پرداخته خواهد شد.

فریم ورکهای ساده

این فریم ورکها را اغلب سیستم های گرید ( grid systems ) می نامند، اما در واقع فریم ورک هستند و استایل شیت هایی ( style sheet) را با سیستم های ستونی برای تسهیل توزیع عناصر مختلف بر اساس طراحی ایجاد شده فراهم می کنند. در واقع با استفاده از این فریم ورکها میتوان اساس یک طراحی واکنش گرا را سریع ایجاد و گریدبندی مورد نیاز را پیاده سازی کرد  تا بتوانید طرح مورد نیاز خود را در زمان سریعتری به صورت واکنش گرا پیاده سازی کنید.

۱۱۴۰ CSS Grid

۱۱۴۰ grid با نمایشگرهای ۱۲۸۰ کاملاً منطبق است. در مانیتورهای کوچکتر با پهنای مرورگر منطبق می شود. این فریم ورک از مدیا کوئری ( media query ) برای نمایشگرهای موبایل استفاده می کند، بدین گونه که تمامی ستونها زیر هم قرار می گیرند تا جریان اطلاعات معناداری خود را حفظ کند.

Mueller Grid System

MUELLER یک سیستم گریدبندی ماژولار است که برای طراحی لایه های واکنش گرا و غیر واکنش گرا بر اساس Compass از آن استفاده میشود. در این فریم ورک، شما بر پهنای ستون ( column width )، فاصله ستونها ( gutter ) و مدیا کوئری ( media query ) کنترل کامل دارید.

muellergridsystem-css-framework-فریم ورک css

۲۶ سوال کلیدی جهت جایگاه یابی برند ( و خلق داستان برند )

چگونه برند خود را با هدف کسب موفقیت جایگاه یابی کنم؟ باور پذیرترین داستانی که میتوانم در مورد کسب وکار خود تعریف کنم، چیست؟ دو سوال مذکور از جمله اساسی­ ترین سوالاتی هستند که بازاریابان و کارآفرینان در هنگام راه­ اندازی کسب وکار خود ملزم به پاسخگویی به آنها هستند. در حقیقت، جواب به این سوالات  تعیین خواهد کرد که برند آنها در بازار، کشش رشد و مورد استفاده و مقبولیت قرار گرفتن توسط مشتریان را دارد، یا خیر. در هر برندسازی دو مورد اصلی که باید به آن پرداخته شود موقعیت برند و داستان برند است که در ادامه راه گسترش شرکت، هدایت گر بازاریابان خواهد بود.

طبق تجزیه و تحلیلی که روی ۱۰۰۰مورد آزمایشی/ مطالعه موردی از برندسازی ­های موفق در سرتاسر جهان صورت گرفت، مشخص شد که ۲۶ رویکرد متفاوت برای بازگو کردن داستان برند و موقعیت /جایگاه برند وجود دارد، هر کدام از این رویکردها  نمایانگر وجه متفاوتی از برند هستند اما فرصتی مورد تایید برای جایگاه یابی برند شما فراهم می کند و داستان برند شما را مشخص می کند. هر کدام از این رویکردها می توانند توسط یک سوال کلیدی ( یا مجموعه­ای از سوال­ها ) خلاصه شوند، که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد.

26 سوال کلیدی جهت جایگاه یابی برند ( و خلق داستان برند ) - جایگاه یابی برند

 

این مجموعه ­ی هوش بازاریابی را امتحان کنید، پاسخگویی به این ۲۶ سوال می تواند به بازاریابان کمک کند که پلتفرم جایگاه یابی برند خود را بسیار قوی و اثرگذار انجام دهند و داستان­ های بهتری برای برند خود تعریف کنند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی کارا در بازاریابی اینترنتی

کدام یک از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی مانند ابزارهای کنترلی و خودکارسازی شبکه های اجتماعی، پلتفرم های CRM، ابزارهای سئو ( SEO ) و بازاریابی از طریق موتور های جستجو ( SEMM ) و سرویس های ایمیل بیشتر از بقیه توسط آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی استفاده می شوند؟

تحقیقی در این زمینه در مارچ و آپریل سال ۲۰۱۶ ( بهار ۱۳۹۵ ) توسط مرکز توسعه بازرگانی مرین و RSW/US بر روی ۲۲۷ مدیر اجرایی مراکز و آژانس های بازاریابی و تبلیغاتی که در ایالات متحده آمریکا مستقر هستند، انجام شده است. ۳۴۴% از آژانس های تبلیغاتی کمتر از ۲۵ کارمند دارند، ۲۵% از آن ها بین ۲۶ تا ۵۰ کارمند دارند. باقی آژانس ها بیش از ۵۱ کارمند دارند.