-
استراتژی برند، نقشه راه برند، و پلت فرم برند ( اساسنامه برند ) چیست؟
شنبه 30 بهمن 1395 10:55
برندهای موفق از استراتژی های مستحکم برند ریشه گرفته اند. برای اینکه برند و نام تجاری خود را به شکلی موثر بسازید و یک نقشه راه کاملاً یکپارچه بسازید، ابتدا باید یک استراتژی مستحکم برای برند خود ایجاد کنید. درک نتایج قابل اندازه گیری تا به امروز، روندهای مشخص صنعت و مسائلی که بر رشد کسب وکار تاثیر میگذارد برای توسعه و...
-
چهار معیار اصلی که در طراحی مجدد وب سایت باید به آن توجه کنید
شنبه 30 بهمن 1395 10:23
فرآیند طراحی مجدد وب سایت از معماری اطلاعات وب سایت شروع شده با طراحی UI و UX مناسب و کد زدن توسط توسعه دهندگان وب به پایان می رسد. اگر چه که هر یک از مراحل ذکر شده با اهمیت هستند، اما یادتان باشد که ۴۴ معیار اصلی را پس از طراحی مجدد وب سایت تان در نظر بگیرید تا از میزان کارایی و موثر بردن طرح جدید وب سایت تان مطلع...
-
۸ مزیت استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب وکارها
شنبه 30 بهمن 1395 10:21
شما می توانید تنها با صرف حدودا ۶ ساعت در هفته ترافیک و فروش بیشتری را از طریق وب سایتتان داشته باشید و هم چنین سطح آگاهی بازار هدف از برندتان را افزایش دهید. رسانه های اجتماعی امروزه یکی از اجزای اصلی استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای هر برندی هستند و مهم اینکه فواید و مزیت های این رسانه های اجتماعی برای کسب...
-
نکته هایی برای توسعه برند
شنبه 30 بهمن 1395 10:19
آیا به دنبال ایجاد یک برند جدید یا بازسازی یکی از برندهای موجود ( rebranding ) خود هستید؟ اگر اینطور است، حتما در ادامه با ما همراه باشید تا از نکته ها و منابع لازم برای توسعه استراتژی برند آگاه شوید. شما یک چشم انداز روشن و واضح را تعیین کرده اید و رضایت مدیران ارشد را نیز کسب کرده اید. آیا زمان آن رسیده است که تیم...
-
آیا استراتژی های برندسازی در دنیای دیجیتال متفاوت است؟
شنبه 30 بهمن 1395 10:17
وقتی یک برند، قوی و سازگار در طول زمان ساخته شود، بهترین ضمانت برای فروش مستمرش در آینده است. به شرط آنکه استراتژی های برندسازی اینترنتی را نادیده نگیرید. در این مقاله به این سوال شما که آیا استراتژی های برندسازی در دنیای دیجیتال متفاوت است؟ پاسخ خواهیم داد. برندسازی سنتی برندسازی سنتی نهایتاً به چهار رکن اندازه گیری...
-
بازاریابی ( Marketing ) چیست؟
شنبه 30 بهمن 1395 10:10
هر کسی که به نحوی با کسب و کار در تعامل باشد، با واژه ی “بازاریابی” غریبه نیست. برای انجام هر کاری در کسب و کار، به بازاریابی و استراتژی بازاریابی رجوع می شود. اما اگر از شما بپرسند “بازاریابی چیست؟”، یا از شما بخواهند آن را تعریف کنید، قادر به تعریف بازاریابی خواهید بود؟ چند لحظه مکث کنید و به این سوال فکر کنید،...
-
چگونه یک طرح UX خوب برای وب سایت خلق کنیم؟
شنبه 30 بهمن 1395 10:08
بدون شک طراحی یک UX مناسب و کاربرپسند براساس معماری و ساختار اطلاعات و محتوای وب سایت یکی از مهمترین موارد هر وب سایت برتر می باشد. امروزه ساختار سازی کلیه اطلاعات یک وب سایت از طریق تیمی شامل : طراحان وب، توسعه دهندگان وب و تولیدکنندگان محتوی، تهیه و نهایی می شود. معماری و ساختار سازی اطلاعات و محتوا که شامل خلق و...
-
۸ اشتباهی که به هنگام بهینه سازی برای موتور جستجو ( SEO ) باید از آن ها دوری کنید
شنبه 30 بهمن 1395 10:03
بسیاری از بازاریاب ها در حال تلاش برای ارتقای برند از طریق راهکارهای بازاریابی دیجیتالی هستند. بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر یا همان سئو ( SEO ) یک ابزار کلیدی در جهت گسترش دیده شدن وب سایت تان ( برندسازی اینترنتی )، افزایش ترافیک سایت و نرخ های تبدیل بهتر ( نرخ جذب مشتری بالقوه ) است. اولین نکته ای که یک فرد به...
-
۱۰ شاخص کلیدی عملکرد KPIs ضروری در بازاریابی
شنبه 30 بهمن 1395 10:01
هنگام انتخاب و پیگیری شاخص های کلیدی عملکرد ( KPIs )، بازاریابان حرفه ای سه شاخص کلیدی عملکرد ( KPIs ) زیر را در نظر میگیرند : ۱ ) درآمد فروش ( Sales Revenue ) ۲ ) مشتریان بالقوه ( Leads) ۳ ) هزینه کسب هر مشتری ( Cost Per Acquisition ) اما شاخصهای کلیدی عملکرد دیگری نیز برای اجرای موفق یک کمپین بازاریابی یکپارچه...
-
۷ علتی که گوگل به خاطر آنها از وب سایت شما متنفر است
چهارشنبه 13 بهمن 1395 20:23
گوگل، اینترنت را اداره می کند. گوگل قوانینی دارد که صاحبان کسب وکارهای اینترنتی یا تجارت الکترونیک، بازاریابی اینترنتی برای موفق شدن در فضای مجازی می بایست آنهارا رعایت کنند تا نهایتا بتوانند رتبه بالایی کسب کنند. گوگل از وب سایت هایی که ۷۷ مورد زیر در آن ها رعایت نشده اصطلاحا متنفر است به عبارت دیگر آن ها را در رتبه...
-
چگونه یک آمیخته ترفیع موثر ( Effective promotional mix ) اجرا نمایید؟
چهارشنبه 13 بهمن 1395 20:14
پس از شناخت یک آمیخته ترفیع موثر ( An Effective Promotional Mix ) نوبت به اجرای آن خواهد رسید. در اینجا گام هایی برای اجرای یک ترکیب ارتقای موثر در شرکت شما مطرح خواهد شد. گام اول ) تعیین مشخصات مخاطبان هدف ( target audience profile na ) تعیین مصرف کننده ایده آل محصول شما بر این اساس است که چه کسانی به احتمال زیاد...
-
معرفی سئو ( SEO ) وبازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی ( SMM ) برای صاحبان کسب وکارهای کوچک
چهارشنبه 13 بهمن 1395 11:40
در طی دهه های گذشته، موتورهای جستجو مثل گوگل، به عنوان بالاترین جایگاه جهت بازاریابی کردن محصولات و خدمات در فضای اینترنت پیشتاز بوده اند. اگر به دنبال رشد کسب وکارتان هستید، می بایست حضور آنلاین تان در موتورهای جستجو را افزایش دهید. بهینه سازی برای موتورهای جستجو ( SEO ) و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی ( SMM )...
-
چگونه یک buyer Persona دقیق برای کسب وکار خود بسازید؟
چهارشنبه 13 بهمن 1395 11:26
آیا میدانید افراد خریدار ( buyer persona ) برای کسب وکار شما چه کسانی هستند؟ Buyer persona ( که گاهی از آن به عنوان شخصیت بازاریابی ( marketing persona ) یاد میشود ) یک بیان ساختگی و کلی از مشتریان ایدهآل ( ideal customers ) شما میباشد. Personaها به ما در جذب مشتری های ایدهآلی که به دنبال آن هستیم ( از طریق...
-
ارتباط بین معماری برند و استراتژی کسب وکار
چهارشنبه 13 بهمن 1395 11:23
بیشتر رهبران فقط در زمان تغییر، مانند ادغام، مالکیت، برندسازی مجدد و راه اندازی محصول، به معماری برند فکر می کنند. و در آن زمان، درک ارتباط بین نام های برند در مجموعه محصولات شرکت ضروری خواهد بود. اما مستندسازی و راهنمایی استراتژی معماری برند در خارج از زمان تغییر نیز مهم است. این امر می تواند ثبات بلند مدت برند را...
-
۳۵ راه موثر برای رشد برند ( brand )
دوشنبه 11 بهمن 1395 10:40
بازاریابان به دنبال راهی اند که استراتژی برندسازی را به مرحله بالاتری ببرند. در ادامه ۳۵ راه موثر برای رشد برند ( brand ) که میتواند تاثیر به سزایی در توسعه ی برند داشته باشد را بررسی می کنیم. ۱) تمام محصولات خود را با یک برند ( brand ) قوی نام گذاری کنید. مهم نیست محصولات شما چقدر متفاوت باشند و حوزه های مختلف را...
-
استراتژی معماری برند شما چیست؟
دوشنبه 11 بهمن 1395 10:31
آیا شما مدیر برند گروهی از محصولات و خدمات که در طی سال ها باهم ادغام و ترکیب شده اند هستید؟ آیا رهبران بخش سایر شرکت ها از شما برای نام گذاری محصولات و خدمات جدیدشان مشورت می گیرند، یا بدتر از آن، خودشان آنها را نام گذاری می کنند؟ می دانید در این راه به استراتژی معماری برند و استراتژی پرتفلیو برند ( brand portfolio...
-
چک لیست ضروری برای بازاریابی محتوایی موثر
دوشنبه 11 بهمن 1395 10:26
محتوا پادشاه است. بارها و بارها این جمله را شنیده اید. محتوا پادشاه است. محتوا پادشاه است. محتوا پادشاه است. اما دقیقاً چگونه یک محتوای خوب می سازید؟ چه چیزی سبب خوب بودن می شود ؟ آیا جذب کردن توجه مخاطب نشان دهنده خوب بودن است؟ چه چیزی محتوا را جذاب می کند؟ پاسخ به این سوالات ساده نیست. خیلی از این عواملی که سبب جذاب...
-
برندی متمایز و خاص باشید، رویکردی متفاوت برای برندسازی و بازاریابی
دوشنبه 11 بهمن 1395 10:24
برندسازی، موردی است که به رسیدگی مداوم نیاز دارد. در حالت ایده آل، هر برندی باید بدون در نظر گرفتن کمپین ها و تبلیغات، در چشم مشتریانش قابل تشخیص باشد، برند موفق باید قادر باشد ویژگی های خود را بر اساس هرچه که در مضمونش نهفته است، را در چشم و ذهن مشتریان نمایش دهد. در ادامه به چگونگی رویکردی متفاوت برای برندسازی و...
-
۱۰ عنصر اصلی توسعه هویت برند کدامند؟
دوشنبه 11 بهمن 1395 10:21
هویت برند چیست؟ بیشتر مردم لوگو ( آرم تجاری ) را به عنوان تنها جز هویت برند میشناسند. اما برند یک تجربه است، از همان لحظه ابتدایی که در مورد آن می شنوید تا وقتی که لوگوی آن را می بینید، زمانی که اسم برند را می شنوید، و حتی کلمات پیام های زبانی در مورد برند، همه و همه تجربیاتی است که با محصولات و خدمات برند داریم....
-
تبلیغات چیست؟
دوشنبه 11 بهمن 1395 09:51
تبلیغات شکل غیر شخصی ترفیع است که از طریق رسانه های منتخب به مجرای فروش فرستاده می شود، و تحت هر شرایطی لازم است که بازاریاب برای نمایش آن در زمان و مکان مناسب ( رسانه و کانال های منتخب ) پول پرداخت کند. تبلیغات از مدت ها قبل به عنوان روشی برای ترفیع جمعی مورد استفاده قرار می گرفته که در آن می توان یک پیام را به...
-
عناصر اصلی استراتژی بازاریابی موفق چیست؟
دوشنبه 11 بهمن 1395 09:46
یک استراتژی بازاریابی موفق، راههای کارآمدی را برای دستیابی به مشتریان ارائه میدهد و نهایتا موجب افزایش وفاداری خریداران به محصولات و خدمات میشود. برنامه بازاریابی با تمرکز بر فرصتها موجب افزایش فروش شده و با استفاده از نقاط قوت شرکت، بر رقابت بازار پیروز میشود. عناصر مرتبط به هم در یک برنامهی بازاریابی شامل...
-
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی برای شرکت های B2B: برند سازی یا جذب مشتریان بالقوه ؟
دوشنبه 11 بهمن 1395 09:45
رسانه اجتماعی می تواند هر چیزی باشد : فضایی برای در ارتباط بودن با دوستان، راهی برای دنبال کردن رویه های بازار و زیر نظر گرفتن تمایلات برند، یک ابزار خدمات مشتری برای شناسایی مشتریان ناراضی. اما آیا رسانه اجتماعی ابزاری برای ایجاد تقاضا محسوب می شود؟ به نظر می آید جواب مثبت باشد، اما به طرز تفکر متفاوتی برای جذب...
-
استراتژی پیام برند : ۶ گام کلیدی برای خلق ایده های نو در برند سازی
دوشنبه 11 بهمن 1395 09:43
استراتژی پیام برند به برندهای بی شماری کمک کرده است که با موفقیت جایگاه سازی کنند. با انتخاب پیام برند مناسب شما در ذهن مخاطبان، با آن پیام شناخته می شوید و به این صورت در ذهن مصرف کنندگان جایگاه خود را می سازد. وقتی پیام برند خود را مشخص کنید ( چه به عنوان تازه وارد یا میراث دار یک صنعت در بازار هدف ) صاحب یک ایده...
-
۵ راهکار موثر برای برندسازی یا قویتر کردن برند
دوشنبه 11 بهمن 1395 09:41
متأسفانه، حتی وقتی ارتباطات برند تمام امتیازات را کسب میکند، یعنی شفاف، با معنی و مبتنی بر پیام است، بازهم ممکن است کسل کننده باشد و به درد نخورد. با امتحان کردن هر یک از ۵ ترفند زیر، می توانید راحت تر برند سازی کنید و یا در مسیر ساخت برندی قویتر قرار بگیرید.
-
در فضای مجازی با داشتن ۵ مهارت در بازاریابی اینترنتی موفق شوید
دوشنبه 11 بهمن 1395 09:39
بیشتر افرادی که در کسب و کار آنلاین یا تجارت الکترونیک فعالیت دارند با این نگرانی مواجه هستند که در فضای مجازی برای موفق شدن نیاز به دانستن چه چیزهایی دارند؟ بیشتر مردم تمایل ندارند که روزها و ساعات زیادی را صرف یادگیری چگونگی انجام بازاریابی اینترنتی نمایند، اما داشتن ۵ مهارت برایشان بسیار ضروری است تا بتوانند در...
-
مقدمه ای بر یک آمیخته ترفیع موثر ( An Effective Promotional Mix )
شنبه 9 بهمن 1395 16:33
این مقاله به بازاریابی و آمیخته ترفیع و اجزای اصلی آمیخته ترفیع خواهد پرداخت. مقدمه ای بر ترکیب ارتقا عوامل زیادی وجود دارند که باید در کنار هم جمع شوند تا یک برند/یا بنگاه اقتصادی بتواند با موفقیت محصولات یا خدمات خود را در بازار هدف رواج دهد، این عوامل همان چیزی است که از آن با نام آمیخته بازاریابی ( Marketing Mix...
-
۸ اشتباه متداولی که حتی نویسندگان حرفه ای محتوا مرتکب می شوند و روشهایی برای جلوگیری از آن
شنبه 9 بهمن 1395 16:25
شما به عنوان یک نویسنده یا تولید کننده محتوا ممکن است کارهای اشتباه زیادی انجام داده باشید. ولی مشکلی نیست زیرا اشتباهات بهترین راه یادگیری هستند، اینطور نیست؟ هنگامی که یک بار اشتباهی را مرتکب میشویم معمولاً دوباره آن را انجام نمی دهیم و هرچه زمان کمتری صرف اصلاح اشتباهاتمان کنیم باید در واقع مدت زمان بیشتری صرف...
-
۹ سوالی که باید قبل از انتشار تبلیغ آنلاین بعدی از خودتان بپرسید
شنبه 9 بهمن 1395 16:21
آیا شما در نوشتن تبلیغات آنلاینی که موجب توجه و جذب مخاطب شود مشکل دارید؟ شما تنها نیستید. حقیقت زشت رسانه های آنلاین این است که پیام های بازاریابی اغلب کاملا شکست می خورند. این به علت نبود تلاش نیست حتی ممکن است که مطلب شما یک شاهکار ادبی باشد. اما چقدر نوشته های بازاریابی زیبا کارا هستند؟ اگر نوشته های بازاریابی...
-
سئو ( SEO ) بهتر است یا بازاریابی ایمیلی؟ ( Email Marketing )
شنبه 9 بهمن 1395 16:17
توسعه یک استراتژی بازاریابی اینترنتی می تواند مسئولیت سنگینی باشد. وقتی که شما انتخاب هایتان را برای رسیدن به مشتریان هدف در نظر می گیرید، شما با اطلاعات زیادی درباره پیرامون انواع مختلف فعالیت های بازاریابی اینترنتی رو به رو می شود. آمارهای به دست آمده از تحقیقات نشان می دهد که ایمیل مارکتینگ بهترین روش برای رشد برند...
-
۹ روش برای جلوگیری از اشتباهات عملکرد برنامه های بازاریابی کدامند؟
شنبه 9 بهمن 1395 16:14
دیگر دوران انجام بی قید و شرط امور به وسیله دپارتمان های بازاریابی به سر آمده و آنان نیازمند ارائه نتایج قابل اندازه گیری می باشند. تکنولوژی جدید، مدلهای کسب وکار جدید و انتظارات جدید باعث افزایش نظم عملکرد بازاریابی شده است و امروز بازاریابان باید در ازای هر میزانی که هزینه می کنند، نتایج حاصل از آن را نشان دهند....